دسته‌بندی نشده

تیزر تبلیغاتی چیست: از تیزر های تبلیغاتی استفاده کنیم یا نه؟!

تیزر تبلیغاتی/فیدارو

تیزر تبلیغاتی چیست؟!

تیزر تبلیغاتی در واقع یک نوع از تبلیغات بصری در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. امروزه کسب و کار های مختلف با توجه به بودجه در دسترس و نیاز خود از تیزر های تبلیغاتی برای معرفی خود و خدماتشان به مشتریان استفاده می کنند. در دنیای دیجیتال امروزی همه ما ویدیو های زیادی را در شبکه های اجتماعی مختلف می بینیم که بعضی تمام توجه مارا جلب کرده و برخی را به راحتی رد می کنیم.

انواع تیزر های ویدیویی:

تیزر های تبلیغاتی در انواع متفاوتی در دنیای دیجیتال ارائه می شوند و هدف از ساخت و انتشار هر کدام مشخص است. در ادامه 6 سبک معروف تیزر های تبلیغاتی را نام برده و راجع به هرکدام کمی توضیح خواهیم داد. حتما با ما همراه باشید.

-موشن گرافیک:

همانطور که از نامش پیداست این نوع تیزر در اصل یک انیمیشن است و هیچ گونه برنامه ضبط حضوری برای ساخت آن انجام نمی شود. این تیزر ها که جزو رایج ترین تیزر های تبلیغاتی هم هستند، از طرح های کامپیوتری و گرافیکی ساخته شده اند. همه فیلم برداری های از درون نرم افزار و با کمک دوربین های مخصوص انجام می شود.

-موشن رئال:

موشن رئال تیزر ویدیویی با کمک عناصر واقعی است، می توان گفت موشن رئال و موشن گرافیک در نقطه مقابل هم قرار دارند،اما می توان با ترکیب این دورئال موشن  را ساخت، که بیشتر برای افرادی که کار های گرافیکی و واقعی ( مپل تبلیغات محیطی و ..) انجام می دهند مناسب است.

تیزر رئال:

تیزر های واقعی که با کمک دوربین و از محیط پیرامون گرفته می شود، برای ضبط این تیزر ها از دوربین های مختلف باتوجه به نیاز کارفرما استفاده می شود. برای تهیه این تیزر ها باید از قبل سناریو طراحی شود و بعد از انتخاب بازیگر طبق سناریو از پیش تعیین شده، تیزر ضبط می شود.

تیزر تبلیغاتی صنعتی:

تیزر تبلیغاتی صنعتی، ویدیو کوتاهی است که با هدف معرفی شما و کسب و کارتان ضبط می شود. تیزر های تبلیغاتی بیشتر یک ویژگی خاص و شخصی سازی شده یک برند را به مخاطبان هدف آن نمایش می دهد.

تیزر معرفی محصول:

محصولات متعدد هر کسب و کاری باید به مخاطبان مختلف دقیق نمایش داده شود. برای نمایش بهتر محصول و ویژگی های متعدد محصول، به مخاطبانتان، باید علاوه بر عکس های مختلف از زوایای مختلف محصول، ویدیو کوتاهی از ویژگی های منحصر به فرد محصول هم ارائه دهید. این ویدیو ها موجب سریع تر شدن روند فروش محصول و اعتماد سازی مخاطب می شود.

تیزر های موزیکال:

طراحی موزیک اختصاصی با توجه به حوزه فعالیت هر برند هم، یکی از روش های بسیار مرسوم برای بازاریابی دیجیتال است. می توان این موزیک اختصاصی را روی یک ویدیو جذاب از محصول بارگزاری کرد تا قدرت تبلیغاتی بالاتری داشته باشد.

 

فاکتور های یک تیزر موثر چیست؟

در ادامه قرار است ویژگی های یک  تیزر مهم تبلیغاتی که می توانند تاثیر زیادی روی مخاطب بگزارد را بررسی کنیم.

یک) دارا بودن یک استراتژی اصولی

دو) خلاقیت بالا در نوشتن سناریو تبلیغاتی

سه) اجرای خوب و با کیفیت

سه ویژگی اشاره شده، سه رکن اساسی طراحی واجرا یک تیزر مناسب است، در ادامه راجع به هر کدام از ویژگی ها توضیحات تکمیلی را ارائه می دهیم.

استراتژی ضبط تیزر: هر فعلی در راستای جذب یک هدف بخصوص انجام می شود. استراتژی تیزر هم دقیقا همین موضوع است، یعنی دانشتن یک هدف واضح و کلی. بعد از تعیین هدف باید راه های متفاوت دستیابی به آن هدف را بررسی کرد. و بهترین راه را انتخاب کرد.

خلاقیت بالا: بعد از طراحی استراتژی جذب، و یافتن بهترین راه رسیدن به هدف، در راستای اجرایی کردن آن می بایست خلاقیت بالایی به خرج داد. اگر مثل تمام کسب و کار ها تنها یک ویدیو ساده را با یک موزیک معمولی آپلود کنید احتمالا نتیجه خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

اجرای با کیفیت: به همان میزان که طراحی استراتژی و ایجاد پوینت های خلاقانه در آن مهم است، نحوه اجرای آن استراتژی هم حائز اهمیت است. قطعا ایده خوب احتیاج به اجرای خوب هم دارد تا به درستی دیده شود.

نکته پایانی

از جمله راه های خوب و تاثیر گزار برای معرفی کسب و کار ها به مخاطبین استفاده از تیزر های تبلیغاتی است. ویدیو هایی با کیفت از خدمات یا محصولات شما که در دنیای آنلاین از نان شب هم واجب ترند. در راستای ساخت یک تیزر تبلیغاتی می توانید با مشاورین فیدارو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *